Abort artikel..

Hittade en liten artikel om abort, ni kan läsa den här http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article4436010.ab

och för er som inte orkar läsa den kan jag berätta lite snabbt, att det handlar om en kvinna som tagit bort två barn efter hon fått veta att det var flickor.. Alltså tror dom hon gör abort för att hon vill ha en son..

Men nu ska jag komma in på det här, vem säger att det är fel av henne? Vem säger att det är rätt av henne? Jag känner jag kan inte ha någon åsikt i det hela, för jag vet inte riktigt vart jag ska ställa mig än..

Jag har ett litet citat här ifrån artikeln
 "I föreskrifterna skriver Socialstyrelsen att vårdgivarna inte får erbjuda en kvinna fosterdiagnostik som har till enda syfte att ta reda på fostrets kön om det inte finns en känd ärftligt könsbunden sjukdom i släkten."

Här kommer vi till det jag ska prata om, min mormor har bara fått flickor, hon har gjort en abort när det var en pojke, hon gjorde ett kromosontest, o det visade sig vara en pojke vilket hon tog bort.. och anledningen är att vi hade blödarsjukan i släkten, och mormor kunde föra det vidare om hon fick en pojke skulle pojken drabbas av den sjukdomen, vilket mormor inte ville föra vidare efter som hennes kusiner var bland dom första i Sverige som dog utav aids, för att dom hade blödar sjukan och fick smittat adis blod.. Här gjorde ju mormor rätt, som valde att inte föra det vidare..

Men vad är det som inte säger att kvinnan inte kunde få en dotter på grund av sjukdom eller nått? Det står ju faktiskt inget i artikeln..

Nej men nu har jag bloggat om en artikel för en gångs skull, jag har aldrig gjort det förut men nån gång måste ju va den första..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0