Jag bara måste häva ut mig om artikeln..

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article4447811.ab

Obs, till mina kära vänner och läsare är ni inte intresserade av barn, läs inte det här då slösar ni tid, lite ironisk där (jag vet) men vet att vissa tycker det är dö tråkigt att läsa om "MAMMASAKER"

Kollade in den här artikeln på aftonbladet, och kan inte låta bli och undra..

Okej, för er som inte orkar läsa artikeln så hanldar det om en mamma som inte ville amma..

Då kan jag väll börja med att när jag var gravid, hade jag tankar på att pumpa ist för att amma, men sen när Jasmine väll kom till världen och började dricka bröstmjölk känndes det naturligt, alla barn äter ju så, nästan alla iaf, finns ju dom som inte får igång bröstmjölken.. Det var väll lite pinsamnt i början att kasta fram ett bröst på stan, men jag lärde mig ganska fort hur jag skulle göra på bäst sätt för att inte visa hela paketet..

Jag tycker synd om den här mamman, hon missar ju all närhet och mys man får av barnet, sen kan man faktiskt pumpa så pappan får ge i flaska vilket ger att dom också får en kontakt..

Det är ju självklart upp till henne, men jag tycker det lät lite OMOGET att förknippa bröst med sex, barn har ju för fan ammats sen urtider..

Vad tycker ni om den här frågan? Ni får gärna svara, ovasett om ni har barn eller inte.. Är nyfiken och vill veta vad ni tänker :)

Kommentarer
Postat av: Becka

Jag har inga barn men vill ha. Och jag känner att jag vill amma för allt i världen, vill ha närheten m.m. Så skulle nog bli lite deprimerad om jag inte kunde. Men samtidigt känner jag som du gjorde när det gäller att amma på stan, men det är ju bara som du gjort nu hitta sätt att skymma sig. Och pappan kan ju få nära kontakt på andra sätt eller att man pumpar ibland för att han ska kunna mata. Så förstår inte hur man kan tänka så som hon hon. Och hur man kan förknippa det med sex. För det tänker man väl knappast på när man ammar och bröstet är ju till för att amma från första början.

2009-02-19 @ 19:19:21
URL: http://metrobloggen.se/tiggis
Postat av: Joy

Jag håller med dig fullständigt!

:)

2009-03-05 @ 21:23:35
URL: http://minfristad.blogspot.com
Postat av: Joy

Jag håller med dig fullständigt!

:)

2009-03-05 @ 21:24:07
URL: http://minfristad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0