Klurat lite på östgötatrafikens priser..

Efter 1:a Januari höjde dom biljettpriset till 15 kronor för ungdom, så om jag och Macke ska åka ner till stan och vara på stan i 3 timmar, kostar resan oss 60 kronor.. Alltså 30 för oss båda dit och 30 för oss båda hem.. Men då måste vi bort till Hagebycentrum och köpa biljett på pressbyrån för att sedan gå till hållplatsen och vänta på bussen, för att sen se om vi kommer på bussen.. Det kan ju vara för många barnvagnar så att vi inte kommer på..

Nej men då räknade jag med bilen då, så enligt Eniros vägbeskrivning var det från våran adress till stan 3,9 km.. Alltså ca 5 kr i bensinpengar.. Så dit och hem resa 10 kronor.. Men i stan får man betala parkering, så 20 kroner för parkering..
Då får vi stå i 4 timmar, men enligt min räkning ska vi bara vara på stan i tre timmar..

Men då måste vi packa in barnvagnen i bilen, men då kan vi sätta dit bilbarnstols delen på vagnställningen, och det skiftar man från liggdelen på två sekunder.. Men att packa in vagnen tar inga tider heller, och Jasmine sitter ju redan i bilbarnstolen så den lyfter vi ju ur och sätter på vagnen.. Så om hon somnat i bilen väcker vi henne inte heller..

Men då blir en resa till stan 30 kronor ist för 60 kronor.. OCH DOM JÄVLARNA VILL ATT MAN SKA TA BUSSEN ISTÄLLET FÖR BILEN OCH TÄNKA PÅ MILJÖN OCH BLABLA.. HADE BUSSEN VART ETT BILLIGARE ALTERNATVI SÅ JAVISST.. MEN NU ÄR DET JU INTE DET..

Ja jag vet, jag har inget liv som måste sitta och räkna ut sånt här.. Men har ju inget bättre för mig..

Ja men utanför det här pratade så har jag packat ner julsakerna idag och tagit bort allt julpynt ur granen.. tänkte att jag skulle passa på medans jag har chansen.. Jag fick faktiskt vara lite barnledig idag, min kära mor tycker jag ser så sliten och trött ut och kan behöva ha lite hjälp.. Så snällt av henne att tänka på mig :)

Sen måste ja ju bara säga Grattis till Malin (Majsan) som blir hela 22 år, satt och tänkte på henne förut och undrade när hon skulle skaffa nummer 2 ;P alltså barn nummer 2 ;P och då kom ja ju på att hon fyller ju 22 år :D

Kommentarer
Postat av: C.

Jag brukar med tänka på det där med buss, eller hur, ÄR det billigare så tar man ju bussen, man eftersom det inte är det så. no way!

2009-01-02 @ 09:53:06
Postat av: Pink Winter | Bebis i April

Jo man skanar den som sjutton när den är borta. :)

2009-01-02 @ 10:30:03
URL: http://pinkwinter.blogg.se/
Postat av: Toni Lappalainen

Jag blev också sne när jag såg att de ändrat priserna, jag räknade att det skulle bli en tia per skalle men de blev bara 3 kronor mer, vet inte hur de tänker. I all klimathets så borde de ju sänka priserna så att fler valde buss och tåg:)

2009-01-02 @ 12:41:10
URL: http://lappalainenonline.blogg.se/
Postat av: mammabecka

Jo de var korta, men de satt bra runtom :/



Fina är de iallafall :)

2009-01-02 @ 12:44:32
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mm det är dyrt jag ska åka olagligt :D

2009-01-02 @ 18:32:27
Postat av: Majsaaaan

tack bejb :) inga barn här inte än på ett tag iaf :)

2009-01-04 @ 14:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0