Helgen i husvagnen!

Efter att Marcus hade valt att överge mig och Jasmine bestämde jag mig åndå för att åka ut till husvagnen, började fredagen med att ringa banken och satt in pengar åt mig själv från mammas konto, jag fick göra det såklart annars hade jag ju inte gjort det!

Efter det tog jag mig en tripp ner till Ica och börja handla på mig det som skulle has med, det skulle ju grillas och äta gott såklart! Träffade Matte som följde mig hela vägen i affären vart jag än sprang och handlade, väll i kassan så tog jag helt fel kö, måste vart en sommarjobbare eftersom Matte tog den längre kön och ändå kom före mig! Jasmine började bli lite smått grinig och en annan kände sig stressad såklart, och just i det läget när man har ett barn som gråter och man ska plocka upp matvaror så ringer ju telefon.. Då var det Emelie som frågade om jag inte ville ha lite sällskap i husvagnen och det ville jag ju.. Så hem efter affären, förbi Lina en snabbis på en cigg och skitsnack, sen vidare hem och packa alla saker man skulle ha med sig!

STRESS min bror var på väg och jag hade inte fått med mig nått kändes det som, men efter ha tryckt in allt i bilen och fick sitta mosad i mitten men en vagn som höll på att kväva mig kom vi iväg, trodde fan min bror skulle köra ihjäl mig, han gasar bromar, kör upp i arselt på folk när dom gör fel och jadu vet inte allt han gör i trafiken! Men äntligen framme med kärksen i halsen började jag packa ur bilen och in med sakern.. Efter en stund kom Emelie och Joline ut till oss, så vi fixade till det och snackade lite skit..

Sen kom kvällen och vi skulle börja grilla, fick fyr på grillen och vänta på att det skulle börja glöda, sen vart det glöd och då brann den ut så köttet hann inte bli klart så vi fick tända på en ny omgång, och ja du? Vi fick iallafall klart kött till mat efter mycket om och men! Sen la vi barnen och satt ute på vårt lilla atlan däck, smuttade lite cider och öl och hade jätte trevligt! Sen började det bli väldigt kallt och rått ute, så vi frös och beslutade oss för att gå och lägga oss..
Kylan lyckades även ta sig in i husvagnen och jag var så frusen, så fixade på med värme satt på 25 grader och snacka om när jag och Emelie vakna på natten av att det var bastu så då fick vi stänga av den igen!

På morgonen gick vi upp och käkade lite frukost, roade barnen, tog en promenad runt campingen och sen spelade vi yatzhy, stackars Emelie jag vann nästan hela tiden, sen lite korvgrillning och mer prat, sen var det dags för Emelie och Joline att fara hemåt. Så då vart det bara jag och Jasmine kvar, lite skönt men små sorgligt.. Men jag ägnade en stund till att prata i telefon och satt och löste korsord men sen började det bli för mörkt för det så då vart det att krypa ner och kolla på Tv..

Sen söndag var Jasmine nere en stund och lekte med några som sov i tält som hade en bebis som var två dagar äldre en Jasmine och sen myste vi lite helt själv och lekte lite på studsmatten, gud vad hon skratta hon har aldrig skrattat så som jag hörde henne då, men sen kom mormor, morfar och morbror Max och störde så då kunde hon inte koncentrera sig på att leka mera..

Sen åkte vi hemmåt och det var skönt att komma hem men längtar redan tillbaka (: Det var min helg det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0